De bouw van Nieuw Kralingen is begonnen

De bouw van de nieuwe woonwijk is volop bezig rond ons Stoomdepot (https://nieuwkralingen.nl/we-zijn-begonnen/). Dit betekent dat de bereikbaarheid van onze locatie regelmatig zal wijzigen. De aannnemer plaatst op ons verzoek gele omleidingsborden. Inmiddels is de Rolf Hartkoornweg deels afgesloten en wordt u via een alternatieve route naar ons Stoomdepot geleid. Bezoekers die met de fiets…

Lees verder!

Rijseizoen geopend

Op zondag 24 april reden wij de Bossche Bollenexpress 2022 voor het Het Stoomgenootschap. Dit was onze 1e rit van het jaar 2022. We kijken uit naar de komende rit op 7 mei a.s. en deelname aan Dordt in Stoom. Onze evenementen vind  je op SSN Evenementen

Lees verder!

We zijn nog even dicht

We zijn nog even dicht.   Ondanks dat musea onder bepaalde condities open mogen hebben we ervoor gekozen om in deze tijden de mensen in de werkplaats zoveel mogelijk ruimte te geven. Dat betekent dan wel dat we geen bezoekers toelaten. Dit spijt ons zeer, maar in deze maanden van het jaar moeten we ons…

Lees verder!

Het museumstoomdepot is weer geopend voor bezoek. U heeft bij ons wel een coronatoegangsbewijs nodig.

Het coronatoegangsbewijs Om elkaar te beschermen en activiteiten veilig toe te staan heeft de rijksoverheid het coronatoegangsbewijs ontwikkeld. Met dit bewijs kunt u weer naar de horeca, concert en festival, bioscoop, theater en professionele sportwedstrijden. Ook voor een bezoek aan het museumstoomdepot of voor een rit met onze stoomtrein heeft u een coronatoegangsbewijs nodig. Dit…

Lees verder!

Tijdelijk gesloten

Het bestuur heeft besloten om in juni en juli het stoomdepot nog niet open te stellen voor bezoekers. Allereerst wordt het aantal toe te laten vrijwillige medewerkers stapsgewijs opgevoerd. Dit met als reden dat nog niet alle vrijwilligers de kans hebben gekregen om een vaccinatie te ontvangen. Het handhaven van de 1 1/2 meter en…

Lees verder!

Help onze 41 105 het spoor weer op!

De 41 105, een 1’D1′ locomotief van de serie 41 ontworpen voor het rijden van snelle goederentreinen, in het bijzonder vis-, fruit- en veetreinen. De locomotief staat al dertig jaar stil, maar dat zal niet lang meer duren. Vanaf dit jaar gaan we beginnen met het reviseren van deze locomotief.

Lees verder!