Sander Husen (1969 – 2022)

Het is bijna niet te bevatten maar ‘onze‘ Sander is niet meer. Na een jaar lang strijd tegen een slopende ziekte is hij op vrijdag 28 oktober vredig ingeslapen, thuis en omgeven door zijn vrouw en kinderen.

Het is bijna ondoenlijk om te beschrijven wat ‘Huus’ – zoals hij vaak werd genoemd – allemaal voor de Stoom Stichting Nederland heeft betekend. Bijna veertig jaar geleden dook hij op als het kleine broertje van Edwin, die toen al jaren bij ons actief was. Hij zou nooit meer vertrekken, tot nu dan. Medewerker, waardevolle en drijvende kracht in de werkplaats, stoker, lid en voorzitter van de Evenementencommissie, projectleider van de eerste revisie van de 23 023, bestuurslid en voorzitter; hij heeft het allemaal gedaan. Ook was hij jarenlang als machinist tot ver buiten onze grenzen een van de bekendste gezichten van onze organisatie. Iemand die wezenlijk heeft bijgedragen aan de verdere professionalisering van de SSN, daar waar het gaat om alle procedures waaraan voldaan moet worden om nu en in de toekomst met historisch materieel op het hoofdnet te kunnen rijden.

Wij zullen hem ook ontzettend missen om zijn heerlijke Rotterdamse opmerkingen en zijn onnavolgbare humor. Herinneringen aan Sander gaan dus ook vaak gepaard met herinneringen aan ogen die tranen en kaken die zeer doen van het lachen.

En nu tranen onze ogen ook, maar helaas omdat wij hem moeten missen. We hadden hem graag nog jaren als onze vriend en medewerker bij ons gehouden, maar het lot heeft helaas anders beslist.

Wij wensen Esther en de kinderen veel sterkte om dit verlies te kunnen verwerken.

Bestuur en medewerkers van de STOOM STICHTING NEDERLAND