Woensdag 10:00 – 15:00

Rolf Hartkoornweg 50
3034 KL, Rotterdam

Bekijk op kaart

Klik en lees meer over onze bereikbaarheid

ingang-1

Kortingsacties en -kaarten
Bij ons kun je ook naar binnen met de Rotterdampas of de Delftpas. De Museumkaart of andere kortingsacties of -kaarten zijn bij ons niet van toepassing.

Op eigen risico
Het Stoomdepot is een werkend museum. U ziet de vrijwilligers aan het werk tijdens het onderhoud aan de locomotieven en rijtuigen.

U betreedt op eigen risico een werkplaats waarin het dragen van geschikt schoeisel wordt aanbevolen. Draag daarom bijvoorbeeld geen slippers of schoenen met naaldhakken.

Onze medewerkers letten vanzelfsprekend op uw veiligheid, maar wij vragen u enige alertheid bij:

-Loop niet op de spoorrails binnen en buiten het Stoomdepot. Dit vanwege valgevaar door vorst/vocht en regelmatige rangeerwerkzaamheden.
-Onze stoomlocomotieven zijn toegankelijk zolang, er geen werkzaamheden worden uitgevoerd. Onze medewerkers zullen dat aan u melden. U moet rekening houden met het op- en afklimmen via een ijzeren trapje aan de buitenkant van het machinistenhuis.
-Let goed op wat u aanraakt. Vieze handen en/of een vlek in uw kleding kan voorkomen bij aanraking van delen van de locomotieven. We zien vaak kinderen met zwarte handen na aanraken van de buffers.

Entree en winkel
Bij binnenkomst treft u onze entree en winkel aan. Door het aanschaffen van bijvoorbeeld een leuke koffiebeker of een t-shirt helpt u mee aan het onderhouden van de locomotieven en rijtuigen! Op de 1e etage vindt u onze modelbaan die door de kinderen altijd erg leuk wordt gevonden.

Rondleidingen
Onder begeleiding van een SSN-medewerker kunt u een rondleiding maken door de werkplaats en over het buitenterrein. Hij/zij vertelt daarbij alle in’s en out’s over de SSN, haar geschiedenis en activiteiten en natuurlijk de collectie.  De rondleidingen worden uitsluitend op zaterdagen gegeven en starten om 14:00. Buiten de reguliere entreeprijs vragen wij hiervoor € 2,00 p.p.

Heeft u vragen, wilt u met een groep komen of wilt u gebruik maken van een speciaal arrangement? Neem dan contact met ons op of kijk op de pagina Verhuur voor meer info en mogelijkheden.