Begin 2010 kregen wij de mogelijkheid om vier rijtuigen van het type Bm 238 over te nemen. Deze rijtuigen zijn rond 1979 uit rijtuigen type Bm 232 omgebouwd en zijn dan ook nagenoeg gelijk aan het eerder genoemde Bm 232-rijtuig. Het meest opvallende verschil aan de buitenzijde is dat de rijtuigen van het type Bm…

interieur K1A interieur K1A K1A In eerste instantie werden van de Belgische spoorwegen afkomstige, 1e klas rijtuigen van het type K1A aangeschaft. Deze uit het begin van de jaren dertig stammende rijtuigen zijn voorzien van zeer luxe stoffering en met het typisch houten interieur doen zij de tijden van weleer herleven. Technische gegevens: UIC: 51…

51 84 92 99 068 01 84 22 53 065-1 51 84 92 99 067-7   40 84 95 41 166-7     Om de actieradius van onze stoomlocomotieven te vergroten is in 2015 per project waterwagen gestart en in 2017 afgerond. Door deze extra toevoeging aan onze trein kunnen we verder rijden voordat we…

Interieur Mitropa Interieur Mitropa Mitropa Mitropa De Kakadu Ten slotte is de SSN in het bezit van een Mitropa-restauratierijtuig. Dit uit 1984 daterende rijtuig is afkomstig uit de voormalige DDR, waar het dienst deed in de treinen van de toenmalige Deutsche Reichsbahn. Het rijtuig was ondanks haar zeer jonge leeftijd na de ëënwording van Duitsland…

In de beginjaren van het bestaan van de SSN was het eenvoudig om passende rijtuigen bij de DB of de NS te huren. Dit werd met de jaren echter steeds moeilijker, enerzijds door het grote materieelgebrek bij zowel de NS als de DB, anderzijds ook doordat ook voor deze rijtuigen het einde eens zou komen. Bovendien zijn de nog aanwezige “passende” rijtuigen van dermate veel elektronica voorzien dat het bijna onmogelijk is deze met stoomtractie in te zetten. Ook zijn de rijtuigen uiterlijk aan de tegenwoordige tijd aangepast waardoor het product nostalgische stoomtrein werd aangetast. Dit deed de SSN in 1991 besluiten een eigen stam passende personenrijtuigen te kopen.