ZIE STOOM, VOEL STOOM, BELEEF STOOM.

Voor stoom liefhebbers is dit de plek om je begin oktober te bevinden. Het eerste weekend van oktober,  zaterdag 5 en zondag 6 oktober 2024, zijn de stoomtrein dagen bij de SSN.
Tussen 10:00 uur en 17:00 uur openen wij beiden dagen voor jong en oud de deuren, om jullie een historisch stukje stoom te laten beleven.

Tijdens deze dagen worden er pendelslagen gereden tussen station Gouda en ons stoomdepot. Onze eigen 23 023 en de 23 076 van collega stoomclub, de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij, worden dit weekend opgestookt om onze eigen wagen stam en de blokkendozen van de VSM te trekken tijdens deze pendelslagen.

Op het depot aan de Rolf Hartkoornweg zijn tal aan activiteiten te beleven.
Zo staan er verschillende marktkramen voor hobbyisten, er is een houten treinbaan voor onze kleine machinisten en uiteraard is er een versnapering te verkrijgen.
Wist je dat er zelfs een modeltreinbaan volledig gemaakt van lego is?

Praktisch

De entree voor donateurs is gratis, zijn jullie nog geen donateur? Dan geldt het volgende

• Volwassenen: €17,50

• Kinderen (4 t/m 12): €10,-

• Familie (2 volwassenen + 2 kinderen): €45,-

De kaartjes kunnen op twee plekken gekocht worden:
Op beide locaties is zowel pinbetaling als contante betaling mogelijk. De tickets worden niet vooraf verkocht.

• aan de poort van het stoomdepot

Bereikbaarheid

Auto

Kom je met de auto?
Vanwege de bouw van de woonwijk ‘Nieuw Kralingen’ is dichtbij parkeren niet meer mogelijk. Je kunt de auto gratis parkeren bij Brainpark 3 te Capelle aan den IJssel. (zie google maps locatie).
Hier halen wij je graag op met historische bussen van Rotterdams Openbaar Vervoer Museum.
De bussen dienen als gratis shuttle service tussen het parkeerterrein bij Brainpark 3 en het depot.

Liever de auto parkeren in Gouda? Neem dan een kijkje op de volgende pagina voor handige parkeermogelijkheden!
Parkeergelegenheid Gouda

Openbaar vervoer

Kom je met het openbaar vervoer? Wij raden aan om uw reis te plannen met de website 9292. Vul hier als eindbestemming metrostation Kralingsezoom in. Dit is op loopafstand van Brainpark 3, waar onze shuttle bus stopt om u op te halen!

Fiets

Kom je met de fiets? Geen enkel probleem, de fietsen kunnen bij ons op het stoomdepot gestald worden.