Nieuws

Blij met de vernieuwde huisstijl van de Stoom Stichting, hoe zijn we hier aan gekomen? Via samenwerkingen met het LMC-VO en de Stichting Hofpleintrein zijn we in contact gekomen met Michel Uiterwijk van Miesman design, een ontwerpstudio gevestigd onder het voormalige spoorviaduct van de Hofbogen.

Het nieuwe logo staat voor wat SSN doet:
stoomtreinen laten rijden en toegankelijkheid voor alle leeftijden!

Zij verzorgden het nieuwe logo en bijpassende huisstijl van het SSN. Het ovaal geeft samen met de afbeelding van de stoomtrein de vlotte herkenbaarheid van de wereld der treinen. Strakke lijnen en geen omtreklijn om het ovaal maken het meer van deze tijd. De kleuren rood en zwart in het logo verwijzen naar de collectie stoomlocomotieven. Vandaar dat het zwart ook niet pikzwart is, maar door zon en de buitenlucht een beetje verweerd. Het heldere blauw zorgt voor een welkom contrast en geef het logo de frisse, moderne feel.

Na de aanlevering van het nieuwe logo en huisstijl werd hard gewerkt aan een aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke nieuwe website voor de Stoom Stichting.

Het IT-team koos voor een website met WordPress, een open source systeem waarbij gemakkelijk zelf de content aangepast en bijgehouden kan worden. Uiteraard is het altijd leuk om teksten en foto’s van enthousiaste gebruikers te ontvangen. Deze kunnen dan verwerkt worden en zo blijft de website relevant en up to date.

“Het is altijd leuk om teksten en foto’s van enthousiaste gebruikers te ontvangen!”